مقالات

چند نکته مهم و طلایی برای ایام امتحانات جهت مطالعه دانش آموزان عزیز و اولیا محترم

چند توصیه مهم برای ایام امتحانات نوبت اول


خلاصه :

در آستانه امتحانات نوبت اول، توصیه های لحظه آخری می تواند راهگشای دانش آموزان برای گرفتن نمره کامل در ایام امتحانات  باشد.

در فاصله چند روز مانده به آغاز امتحانات، توصیه های لحظه آخری می تواند راهگشای دانش آموزان برای گرفتن نمره کامل در ایام امتحانات  باشد.

 

چند توصیه مهم و طلایی دبیرستان سبحان به دانش آموزان عزیز:

 

آماده سازی جزوات و کامل کردن دفاتر: بسیاری از دانش آموزان به دلایل مختلف در طول سال تحصیلی جزوه کاملی ندارند. این روزها بهترین زمان برای کامل کردن جزوه ها است.

 

مکان مناسب برای مطالعه: مطالعه باید در محیط آرام انجام شود. از مطالعه در اتاق هایی که رفت و آمد در آن زیاد است، مثل اتاق های پذیرایی، پرهیز کنید.

 

 انتخاب زمان مناسب برای مطالعه: مطالعه در آخر شب ها بازدهی ندارد و باید از آن پرهیز کرد.

 

داشتن شماره تلفن تعدادی از همکلاسی ها: بچه ها بهتر است شماره تلفن از چند دانش آموز قوی کلاس داشته باشند تا در صورت به وجود آمدن مشکل درسی بتوانند از آنها کمک بگیرند.

 

تغذیه مناسب: در این ایام باید غذاهای سبک و مقوی مصرف شود و از خوردن غذاهای سنگین و چرب پرهیز شود.

 

برگزاری آزمونهای کتبی در منزل: پدر و مادرها می توانند برای بچه ها امتحان طراحی کنند تا دانش آموزان در خانه هم شرایط امتحان را تجربه کنند.

 

تحلیل آزمون های قبلی: دانش آموزان باید آزمون های قبلی خود را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند. یعنی دوباره آنها را حل کرده و نکات مهم آنها را یادداشت برداری کنند.

 

توجه ویژه به کتاب درسی: منبع آزمونهایی که در طول دوران تحصیل از شما گرفته می شود صرفا از کتاب درسی بوده و باید تمامی سوالها و مثالهای حل شده در کتاب به دقت مطالعه شود.

 

توجه به بودجه بندی ها: هر امتحان دارای بودجه بندی مشخص است و از پرسش ها از سرفصل های خاصی مطرح می شوند. دانش آموزان باید با توجه به بودجه بندی های اعلام شده از طرف دبیران محترم و مدرسه مطالعات خود را انجام دهند.

 

توجه به بارم بندی نمرات: دانش آموزان دقت داشته باشند که بعضی فصول مهمتر هستند و ممکن است از آنها سوالات بیشترو بارم بندی بالاتر مطرح شود. این موضوع را هنگام مطالعه مدنظر داشته باشند.

 

توجه به برنامه مطالعاتی: برنامه مطالعاتی در روزهای منتهی به امتحان یا برنامه ای است که توسط خود دانش آموز نوشته شده و یا از طرف مشاوران به بچه ها داده شده است. در هر دو حالت دانش آموزان باید بدانند که بدون برنامه نمی توانند خوب درس بخوانند.

 

حل نمونه سوال: دانش آموزان حتما نمونه سوالاتی که از طرف مشاوران داده می شود و یا در کتاب های کمک درسی وجود دارد را حل کنند.

 

مدیریت زمان: دانش آموزان می توانند بخشی از زمان درسی را که در آن تسلط بیشتری دارند به درس دیگر که نیاز به مطالعه بیشتر دارد اختصاص دهند. این موضوع به ویژه در دو روز منتهی به اولین امتحان بسیار مهم است.

 

توصیه به دانش آموزان قوی تر: تمام سوالات ساده کتاب درسی و نمونه سوالات مطالعه شود چرا که گاهی دانش آموزان قوی و با اعتماد به نفس از حل سوالات ساده پرهیز می کنند. اما نباید این نکته را فراموش کرد که سوالات امتحانات نوبت اول در مقایسه با امتحانات داخلی بسیار ساده تر می باشد.

 

توصیه به دیگر دانش آموزان: آزمون های نوبت اول مهمترین آزمون سال تحصیلی است، بنابراین تمامی تلاش خود را داشته باشند تا بهترین نتایج را کسب کنند. برای رسیدن به این هدف دراین چند روز، مهمترین برنامه زندگی آنها فقط و فقط درس باشد.

 

درس خواندن با شادی: با شادی و انرژی درس بخوانید. مطالعه در محیط شادتر یادگیری را افزایش می دهد.

 

در صورتی که در آزمونی نتیجه مناسب نگرفتید برای امتحان بعدی آرامش خود را حفظ کنید. با درس گرفتن از اشتباهات گذشته می توان در امتحانات بعدی موفق بود.

 

نقش والدین: والدین مسئول برقراری آرامش در محیط خانه هستند.  اگر این محیط در خانه به وجود بیاید احتمال موفقیت دانش آموزان چند برابر می شود.

توصیه آخر: همه توصیه هایی که از طرف والدین و مشاوران گفته می شود در جهت موفقیت دانش آموزان است. بنابراین بچه ها به طور کامل به حرفهای والدین و مشاوران گوش دهند و برنامه ها را اجرا کنند.

 

با آرزوی موفقیت برای همه شما عزیزان

دبیرستان سبحان (دوره اول)

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران