رویدادهای مدرسه

آیین نامه مجتمع سبحان


خلاصه :

رويكردها، ديدگاه ها و كليات برنامه هاي آموزشي و تربيتي مجتمع فرهنگي- آموزشي سبحان

باسمه تعالی

ولي گرامی، دانش آموز عزيز

با اهداي سلام و عرض ادب

    ضمن تشكر از انتخاب مجتمع آموزشي سبحان به عنوان محل تحصيل فرزندتان؛ خواهشمنداست در ابتداي فرآيند ثبت نام، متن"رويكردها، ديدگاه ها و كليات برنامه هاي آموزشي و تربيتي مدارس مجتمع فرهنگي- آموزشي سبحان"را مطالعه و در صورت موافقت مرحله پیش ثبت نام را ادامه دهید.

    همانگونه که مستحضرید، "هماهنگی" و وجود "ارزشهای مشترک" بین نهاد خانواده و مدرسه، تاثیری شگرف بر پیشرفت علمی و فرهنگی فرزندانمان دارد. از این رو برخي از موضوعات که به حصول تعاملی عمیق، بین خانواده های محترم و مسئولین مدارس سبحان می انجامد را به اطلاع می رسانیم. بدیهی است پذیرش موارد زير، زمینه تحقق اهداف تعالي شما را فراهم می آورد:

 

   1- مدارس سبحان، جهت بهره مندی دانش آموزان و فارغ التحصیلان خود از شخصیتی علمی و فرهنگی به امر "تربیت دینی"توجه داشته و در این امر، رویکرد اعتدالی را برگزیده است. به خانواده ها و دانش آموزانی که برای تربیت دینی و اخلاقی اهمیّت قائل هستند و در این راستا "حاضر به همکاری و تعامل با مدرسه" می باشند، ثبت نام در مدارس سبحان را توصیه می نماییم.

 

   2- رویکرد آموزشی مدارس سبحان مبتنی بر نظریه "فرهنگی و اجتماعی" بوده و این مهم با مشارکت، تعامل و کارگروهی دانش آموزان پیوندی ناگسستنی دارد. دانش آموزانی که به فعالیت های مشارکتی و گروهی علاقمند و دارای روابط اجتماعی قوی تری باشند، بیش از سایرین از فضای آموزشی مدارس سبحان بهره مند خواهند شد. بدین منظور در نظام آموزشی "سبحان" تمهیداتی اندیشیده شده تا دانش آموزان با علاقمندی بیشتری در فعالیت های گروهی شرکت نمایند.

 

   3- برای تحقق امر یادگیری در نظام آموزشی مدارس سبحان، انگیزه، تلاش، تغذیه مناسب و خواب به موقع و کافی و وقت گذاری لازم جهت انجام تکالیف محوله و مطالعه و مرور درسی و همچنین پرهیز از عوامل برهم زننده تمرکز از ضروریات می باشد. دانش آموزان بهره مند از موارد فوق، توفیق خوبی در امر یادگیری خواهند داشت و زمینه پیشرفت این عزیزان در مدارس سبحان فراهم خواهد بود. 

جدول ميزان مطالعه و خواب دانش آموزان مدارس سبحان

مقطع تحصيلي

میزان تقريبي مطالعه و انجام تكاليف در روز

میزان خواب بین روز(دقیقه)

میزان خواب شب(ساعت)

متوسطه دوره اول

دوساعت و نیم

یک ساعت

هشت ساعت

متوسطه دوره دوم

سه تا چهار ساعت

حداکثر یک ساعت

هشت ساعت

 
 

    4- از آنجا که پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و حضور ایشان در آزمونهای سراسری و المپیادهای علمی و جشنواره های پژوهشی از اهداف مدارس سبحان به شمار می آیند، لذا مدارس سبحان در پیگیری مسایل آموزشی دانش آموزان، از جمله بررسی تکالیف، پیشرفت تحصیلی و شرایط مطلوب حضور دانش آموز در کلاس، تسامح و تساهل نمی کنند.

 

   5- مدارس سبحان برای کارآفرینی و اشتغال مؤثر دانش آموختگان خود، اهمیت ویژه ای قائل است و در این راستا برای بروز خلاقیت و کسب مهارتهای مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری، فني و حرفه اي و علمی توسط دانش آموزان اصرار دارد. در مدارس سبحان دانش آموزان علاقمند به فعالیت های فرا درسی، زمینه مناسبی برای رشد و شکوفایی خود می یابند. بدیهی است دانش آموزان سست­ انگیزه از این فرآیند مهم، بی بهره خواهندماند.

 

    6- محیط عمومی مدارس سبحان توام با نظم منطقی است. لذا از دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی انتظار می رود كه به این امر مهم، اهتمام داشته و رعایت های لازم را جهت حصول نظم حداکثری در فوق برنامه هاي آموزشي و در كلاسهاي كارگاهي و آزمايشگاهي و مهارتي بنمایند.

 

    7- رعایت اصل حيا و حجاب توسط مادران محترم در هنگام مراجعه به مدرسه مورد انتظار می باشد.دانش آموزان عزیز نیز با لباسهای ساده و موی سر و صورت کوتاه و بدون مدل در مدرسه حاضر خواهند شد. "پاكيزگي" ، "سادگي" و "آراستگي" سه اصل مورد انتظار سبحان است و دانش آموزان عزيز خود را ملزم به رعايت آن مي دانند. كوتاه نگه داشتن ناخن هاي دست و پا از مصاديق رعايت بهداشت و آراستگي است.

 

   8- در مقاطع متوسطه مجتمع سبحان، همه روزه و مقارن با اذان، نماز جماعت در محل مدرسه و یا یکی از مساجد نزدیک مدرسه اقامه می گردد. مشارکت دانش آموزان عزیز و مربیان در این برنامه، برکات زیادی را برای مجموعه و نمازگزاران فراهم آورده است، بطوریکه این برنامه یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی مدرسه تلقی می گردد. انتظار می رود به منظور مشارکت در ایجاد فضای معنوی و اخلاقی مدرسه و احترام به سایر دانش آموزان و مربیان حاضر در مدرسه، تمامی دانش آموزان عزیز در این برنامه شرکت نمایند.

 

   9- بروز هرگونه بداخلاقی و رفتار دور از شئونات محيط دانش آموزی از هیچ کس پذیرفته نیست و حفظ حرمت مدرسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دانش آموزان عزیز در کلام و رفتار موظف به رعایت احترام و قدرشناسی نسبت به اولياء، معلمین، مربیان و ساير عوامل مدرسه می باشند.

    بديهي است در صورت بروز هرگونه رفتار هتاكانه، ادامه حضور دانش آموز در مدرسه امكان پذير نخواهد بود و اولياي محترم متعهد به تغيير مدرسه فرزندشان خواهند بود.

 

  10- از آنجا كه اموال مدرسه وقف تربيت و آموزش دانش آموزان اين مرز و بوم مي باشد، چنانچه به اين اموال آسيب وارد شود، با نظر شوراي مدرسه هزينه آن از والدين دانش آموز اخذ خواهد شد.

 

   11- حضور موثر و دلگرم کننده دانش آموز در برنامه های جمعی مدرسه از قبیل اردوها، فوق برنامه های درسی و برنامه های ورزشی و تفریحی، موجب تکمیل جورچین تربیتی مدرسه شده و در ایجاد روابط مطلوب اثرگذار خواهد بود. عدم همراهی دانش آموز در این برنامه ها به منزله ی کم توجهی ایشان  به مدرسه تلقی می گردد.

 

   12- استفاده از برنامه هاي آموزشي و فوق برنامه ها و اردوهاي درسي و تفريحي و برنامه هاي مطالعاتي منوط به رعايت ضوابط مدرسه و آيين نامه هاي مربوط است. چنانچه به تشخيص مسئول پايه، حضور دانش آموزي در اين برنامه ها، براي ساير دانش آموزان ايجاد مزاحمت نمايد و يا موجب كاهش بازده اين برنامه شود و يا بهره مندي لازم را نداشته باشد، حضور ايشان در اين برنامه ها امكان پذير نمي باشد.

 

  13- حضور دانش آموزان در كلاس هاي فوق برنامه بيرون مدرسه اعم از آموزشي- فرهنگي يا ورزشي صرفاً پس از مشورت با مسئول پايه و بررسي جوانب آن توسط ايشان و تأييد مدير مدرسه، امكان پذير خواهد بود.

 

   14- دانش آموزانی که به هردلیل ( موجه و غیر موجه) بیش از حد مجاز غیبت نمایند، از مدار آموزشی و فرهنگی مدرسه خارج شده و در نتیجه امکان حضور این عزیزان در مدرسه فراهم نخواهد بود. لذا به خانواده های محترمی که، برنامه های موازی با مدرسه طراحی می نمایند یا برنامه های سفر متعدد ایشان در طول سال به نحوی تنظیم می گرددکه منجر به عدم حضور دانش آموز در برنامه های مدرسه می گردد، ثبت نام در مدارس سبحان را توصیه نمی کنیم. اعطاي مرخصي با ضوابط سبحان و پس از هماهنگي با مدير مدرسه حاصل خواهد شدو نه فقط اطلاع رساني آن.

 

   15- برنامه های جمعی و گروهی دانش آموزان در خارج از مدرسه توسط مربیان و مسئولین مدرسه ساماندهی و برنامه ریزی خواهد شد. چنانچه گروهی از دانش آموزان، بدون هماهنگی با مسئولین مدرسه چنین اقدامی نمایند، کاری برخلاف هنجارهای موجود در مدرسه انجام داده اند. از آنجائیکه این امر ممکن است مشکلاتی را برای سایر دانش آموزان ایجاد نماید و حاشیه هایی در پی داشته باشد، مورد رسیدگی مسئولین مدرسه قرار خواهد گرفت و  در خصوص ادامه حضور دانش آموز در مدرسه تصمیم گیری خواهد شد. 

 

   16- روزهای کاری:      

            دبیرستان دوره اول از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:15 لغایت15:30 و پنجشنبه ها از ساعت 7:15 لغايت12:30 می باشد..

            دبیرستان دوره  دوم  از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:15 لغایت 16:00 و پنجشنبه ها از ساعت 7:15 لغايت 12:45مي باشد.

         * دبيرستان هاي دوره اول و دوم سبحان، پنجشنبه ها جهت اجراي برنامه هاي آموزشي و فرهنگي داير می باشند.

   بعضی از فوق برنامه های مدرسه در ساعاتی خارج از ساعات مذکور،برگزار خواهد شد که در موعد مقرر به اولیای گرامی اطلاع رسانی می گردد.

 

   17- حضور موثر اولیای گرامی در جلسات مدارس سبحان امری مهم و ضروری و نشانه مشارکت ایشان در پیشبرد برنامه های مدرسه است. حضور به موقع اولیا در جلسات و همچنین پاسخگویی به هنگام به مکاتبات مدرسه مورد انتظار و موجب امتنان مسئولین مدرسه می باشد.

   18- مدارس سبحان دارای آدرس اینترنتی و کانالهايی در شبكه هاي اجتماعي بوده و بعضی از اطلاع رسانی ها از این طریق انجام خواهد شد. لذا ضروری است اولیای محترم در این خصوص همکاری لازم را مبذول و نسبت به مشاهده به هنگام پيام ها و ارسال پيام هاي لازم اقدام فرمايند.

 

   19- مجتمع آموزشي- فرهنگي سبحان، حضور و فعاليت بي قيد و شرط در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي را مغاير با اصول تربيتي و مزاحم رشد فكري و اخلاقي دانش آموزان و همكاران خود مي داند و قايل به رعايت "رژيم رسانه اي" و "رعايت حدود و ثغور" در اين حوزه است.

   حضور و فعاليت دانش آموزان در فضاهاي مجازي غيرمدرسه اي، چنانچه مغاير با اصول تربيت ديني و فرهنگي باشد، مورد قبول نيست و شوراي مدرسه در مورد دانش آموزان خاطي، تصميم گيري خواهد نمود.

  20- دانش آموزان عزيز مي توانند جهت آمد و رفت به مدرسه، با رعايت موارد ايمني، از دوچرخه استفاده نمايند و لذا استفاده از وسايل نقليه شخصي به جز دوچرخه براي آمد و شد به مدرسه ممنوع مي باشد. اولياي محترم نسبت به رعايت اين موضوع توجه كافي را مبذول مي فرمايند.

 

  21- همراه داشتن و استفاده از تلفن همراه در ساعات كاري مدرسه ممنوع مي باشد، ولي به جهت تسهيل در امور، در صورت الزام به همراه داشتن گوشي، دانش آموزان مي توانند گوشي تلفن همراه خود را در بدو ورود به مدرسه تحويل و هنگام خروج آن را دريافت نمايند. مدرسه در قبال نگهداري گوشي هاي گرانقيمت هيچگونه مسئوليتي نخواهد داشت.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مفاد مربوط به "رويكردها، ديدگاه ها و كليات برنامه هاي آموزشي و تربيتي مدارس مجتمع آموزشي سبحان" را مطالعه نمودم و تمام موارد آن مورد پذيرش كامل اينجانب و فرزندم دانش آموز متقاضي ورود مجتمع سبحان مي باشد.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران